Pożywienie powinno być lekarstwem, lekarstwo pożywieniem (Hipokrates).

Jak to jest z tą pszenicą.

Jak to jest z tą pszenicą.

lut 18, 2015

Dzisiaj kolejna szokująca porcja wiedzy, jakże zbieżna z innymi, poprzednimi źródłami.

W 2011 roku zainteresowaliśmy się odżywianiem według 5 przemian zgodnie z zaleceniami Tradycyjnej Medycyny Chińskiej. Zdawało się nam, że całą filozofię odżywiania odwróciliśmy do góry nogami, ale efekty były rewelacyjne. Piszę o tym na naszym blogu. Były tam zalecenia, szczególnie polecane przez autorkę świetnych książek – Annę Ciesielską, aby nie jeść produktów mlecznych, ograniczyć zbożowe i owoce, nie jeść produktów ochładzających, kwaśnych i słonych (według podziału żywności przez TMC). Poza tym wszystkie smaki i dodawanie ich w określonej kolejności.

Tak też robiliśmy. Po kilku latach czytając inne publikacje wprowadziliśmy do naszego jadłospisu więcej produktów zbożowych – kasze i zboża. Już po kilku miesiącach odczuliśmy pogorszenie kondycji, przybranie na wadze i drobne dolegliwości. Wtedy zgodnie z teorią – szukasz a znajdziesz – wpadła nam w rękę książka o Diecie Dobrych Produktów (w skrócie DDP) Ewy Bednarczyk-Witoszek.

W tym stylu jedzenia (szczegóły na: http://marekgotuje.pl/co-to-jest-ddp) również powtórzyły się zalecenia: ostrożnie z mlecznymi, zbożowymi itp. Zalecenia są takie, że należy je odstawić lub rotować. Połączyliśmy te zalecenia z poprzednim stylem jedzenia (według 5 przemian) i na efekty nie musieliśmy długo czekać. Poza tym jedzenie jednego białka (chodzi o np. wieprzowinę, wołowinę, kurczaki, fasolę, groch, mleko, jajka itp.) dziennie pomogło nam wyeliminować te białka, które nam nie służą.

W ostatnio opublikowanych wpisach np. „Ukryte Terapie” Jerzy Zięba również zaleca, aby nie jeść zbóż.

Zmowa jakaś?

Dzisiaj kolejny „kamyczek do ogródka”.

Bestsellerowa książka Wheat Belly (Pszeniczny Brzuch) jest kolejnym dowodem na roztropność wyżej wymienionej postawy. Jej autor, dr William Davis, na co dzień praktykujący kardiolog i bloger obala wypromowany przez urzędową dietetykę mit, że pełnoziarniste pokarmy są zdrowe i dlatego powinny być podstawą codziennej diety. Polecam wywiad z autorem. Wiedza jest szokująca. Dowiesz się o pszenicy wszystko i… przestaniesz ją jeść.

Aby obejrzeć wywiad kliknij w obrazek poniżej.

zboża a zdrowe gotowanie

Ciekawe, prawda?

Czy dalej masz ochotę na świeżą bułeczkę?

Nie jeść pieczywa, to trudna decyzja. Sam jestem, a właściwie byłem chlebojadem i odstawienie pieczywa nie jest dla mnie łatwe. Widzę jednak efekty i to mnie motywuje, i utwierdza w tej dobrej decyzji. To kwestia czasu, można się przyzwyczaić i w pewnym momencie zauważasz, że nie pamiętasz już o chlebie. Warto spróbować.

Życzę zdrowia.

Marek Grabowski