Pożywienie powinno być lekarstwem, lekarstwo pożywieniem (Hipokrates).

Dania z warzyw

Dania z warzyw

paź 14, 2018

Warzywa to podstawa.

My preferujemy warzywa gotowane. Szczególnie polecamy je osobom starszym. Są lekkostrawne, ogrzewają organizm i dają dużo energii.

Możesz ugotowane warzywa zjeść z dodatkiem tłuszczu (skwarki, smalec gęsi, olej kokosowy lub masło). Wodę spod warzyw, albo doprawiasz i wypijasz osobno (też z odrobiną tłuszczu), albo dodajesz do zupy. Warzywa takie możesz jeść z ziemniakami, jajkiem (sadzone, jajecznica) lub kaszami.

Przykładowo, możesz fasolkę szparagową lub groszek zielony polać zdrowym tłuszczem i zjeść taką potrawę samodzielnie.

Najlepsze są jednak duszeniny.

Są to potrawy duszone z warzyw, czasami z dodatkiem mięsa. Jeżeli jest mięso, to zjadasz je bez ziemniaków, makaronu, kasz, ryżu i chleba, czyli zjadasz je same. Takie potrawy gotowane możesz jadać na śniadanie, obiad lub kolację.

Bardzo smaczne i zdrowe są duszeniny warzywne bez dodatku białka zwierzęcego.

Poniżej znajdziesz sprawdzone, smaczne i zdrowe przepisy.

Kapusta pekińska z koperkiem

Gulasz z cukinii i pomidorów

Szakszuka

Bigos z marchewki

Zapiekanka z selera